Team Bushcraft Forum
Travanj 23, 2014, 03:40:09 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Novosti:
Forum Pomoć Prijava Registracija
 Str: [1] 2 3
Ispis
Autor Tema: Gumenjaci, čamci i brodice  (Posjeta: 7898 puta)
Cho Oyu
Les Stroud

Offline Offline

Postova: 864



« na: Veljaa 15, 2011, 05:02:28 »

e to je vikend.. nego ako nije tajna za koliko muzike se moze dobiti takav ili neki jeftiniji brodic a da se moze s njim recimo otplovit split-brac-hvar i nazad..tj jel za takav put bitna velicina broda ili snaga motora..imam vremena..moze to trajat i cijeli dan sto se mene tice  Camac

brodice duzine 5 metara obicno dobiju plovidbenu dozvolu za max 3 milje udaljenosti od kopna (ili otoka). znaci teoretski se moze otici sa takvom brodicom i do Visa, Korcule, u stvari skoro svih nasih otoka koji uglavnom nisu udaljeni jedan od drugog vise od 6 milja ( 6/2 daje 3 milje od kopna). medjutim, kod brodova je bitna i duzina jer sto je manji brod, to teze podnosi velike valove. ja ne bi preporucio za takve brodice ici na more vece tezine od 2, eventualno 3 ako te bas uhvati dok si na moru. zatim tu ima veze i vrsta dna na brodici, koja se dijele na deplasmansko, poludeplasmansko (koje neki uopce ne priznaju kao vrstu dna) i glisersko. deplasmansko dno je projektirano da daje najvecu stabilnost pri valovima, ali je i najsporije pa u nacelu takav brod pozize brzinu u cvorovima koliko je dug u metrima (otprilike). glisersko dno je najbrze i najstabilnije pri velikim brzinama, ali i najvise ljulja pri valovima, pa ako brod zaista nije dug 10-ak metara i ima duboki V, tada pri valovima moras spustiti brzinu u deplasmanski gdje je ono i najnestabilnije. poludeplasmanac je nekakav kompromis izmedju te dvije vrste dna. na deplasmanca nema smisla stavljati jaki motor (do 8 KS na 5 metara) jer koliki god motor da se stavi on zbog otpora dna ne moze postici vecu brzinu, dok na gliser idu obicno jaci motori. deplasmanac je najekonomicniji i trosi 1-3 litre na sat, a gliser puno vise od 10-30 litara na sat. vise od 4-5 sati plovidbe po danu (2.5 sata u jednom smjeru) covjeku dosadi, pa racunaj ako ti je prosjecna brzina 5 cvorova, koliko otprilike mozes toga obici. moja preporuka je ako se ide do otoka, da se nabavi kakav poludeplasmanac koji moze ici barem 10-15 cvorova, jer to skrati plovidbu i tako se bolje iskoristi dan. ipak sto je poludeplasmanac veci (7-10 m), to trazi puno jaci motor i u nacelu je neisplativ sto se tice potrosnje u odnosu na gliser.
tu je i problem potrosnje, jer brodovi doslovno loču gorivo, pa ako možes proci ispod 5 litara na sat uz brzinu preko 10 cvorova, to je odlicno. cesto ljudi kupe brod, pa ubrzo shvate koliki je to trosak pa ga prodaju.
iz tog razloga sam ja izabrao ovu brodicu, jer relativno malo trosi, a dosta brzo ide za tu snagu motora. u brodu se treba uzivati, a ne dopustiti da ti postane rupa bez dna troskova i na kraju muka. u 5 metara nemas bas nekog luksuza, ali za nekog tko se naucio spavati u satoru dugom 2 metra, ovo je pravi hotel.


jos jedna bitna stvar na Jadranu je i maestral, koji ako je vrijeme stabilno, puse svaki dan tokom popodneva. on uzrokuje valove koji ponekad znaju biti neugodni, pa bi trebalo izbjegavati plovidbu izmedju kopna i otoka u to vrijeme. moze se bez problema stici iz Splita do Braca ili Solte sa malom brodicom od 5 metara sa motorom od 5 KS za kakvih 2 sata plovidbe, ali je uputno krenuti nazad predvecer kad se more smiri. na taj nacin se moze doci i do Visa, ali treba bit pametan i gledati vremensku prognozu. more nije zajebancija, i stari "morski vukovi" su znali izgubiti glavu na par milja od luke jer ih vrijeme i vjetar iznenade.

cijene su takve da ovakvo nesto novo kosta od 30.000 (Reful 490 Sea) -45.000 (Arba 500)  kn bez motora, novi vanbrodski motori su: 5-6 KS 4T 7.5-9000 kn, 25 KS 4T oko 20-30.000kn, 40 KS 4T oko 35-45.000 kn. da se pronaci polovno staro 3-5 godina za 30-50% manju cijenu. imas i starijih Istranki sa motorima od 4-10 KS za kakvih 20-30.000 kn, sto je po mom misljenju neisplativo. Istranke su deplasmanci i ne mogu ici preko 6 cvorova, i uvijek na njima nesto treba raditi jer su se davno prestale proizvoditi.
najveci problem ti je vez, kojega je vrlo tesko dobiti, pa makar na mjesec dana. tu je onda opcija ili trajler ili kupiti kakav gumenjak.

ako ne zivis na obali i cesto koristis brod, puno je pametnije iznajmit kakvu malu brodicu 5-6 metara tjedan dana i uzivati. posjedovati i odrzavati brod, pa makar i najmanji je poprilicna obaveza i trosak...sve za brod kosta barem 3 puta vise nego nesto za kopno, pa je tu pituravanje, zastita od algi, osmoze...uvijek ima nesto za raditi..
« Zadnja izmjena: Veljaa 15, 2011, 05:09:12 od Cho Oyu » Evidentirano
JoZ@
Team Bushcraft

Offline Offline

Spol: Muški
Postova: 2894



WWW
« Odgovor #1 na: Veljaa 15, 2011, 05:39:29 »

prebacil sam vam dio o ruksaku ovdje
http://teambushcraft.com/forum/index.php?topic=697.50  Mig
Evidentirano
damjan
RON HOOD

Offline Offline

Spol: Muški
Postova: 393



« Odgovor #2 na: Veljaa 15, 2011, 10:20:54 »

deplasmanac je najekonomicniji i trosi 1-3 litre na sat...
.. tu je onda opcija ili trajler ili kupiti kakav gumenjak...
..ako ne zivis na obali i cesto koristis brod, puno je pametnije iznajmit kakvu malu brodicu 5-6 metara tjedan dana i uzivati

prijatelj ima godisnji vez a nema brod pa bi pitanje veza lako rijesio, nego zanima me ovo za plovidbenu dozvolu..znaci ja bi se trebao javiti luckoj kapetaniji ili tako nesto svaki put kad mislim krenuti prema otoku  tj pitanje je recimo ja plovim u nekom malom gumenjaku sa motormom od 3-5 ks prema braču i dode policija.. ne svercam ljude, drogu ili oruzje nego samo plutam svojim putem, imam osobnu, ali nemam plovidbenu dozvolu..jel bi imao problema, platio neku masnu kaznu, isao u zatvor ili sta 
joj ti zakoni ce me izluditi, pa mislio sam da ako se zadrzavas u hrvatskom teritoriju da mozes gdje hoces, kad hoces i s cim hoces, jedino da se ne smijes s gliserom zaletit među kupače

..drugo pitanje jel ima kakav deplasmanac osim tih istranki, a da je dobar kad se uzme polovni.. znaci zanima me polovni brod i novi motor, brzina mi je nebitna stavio bi motor do max. 5 ks jer kad jednom krenem ploviti, vrijeme mi nije presudni faktor, bitno mi je ovo odrzavanje, najradije bi u zapravo uzeo neki gumenjak do 5metara i motor od 3-5 ks tako da ga mogu nositi u zagreb i nazad a da ga ne ostavljam na moru...

...i trece pitanje jer trebam te plovidbene dozvole ako iznajmim brodicu od nekog čiče na tjedan dana, ili onda mogu gdje hocu i kad hocu unutar tog perioda..mislim brod bi kupio iskljucivo zbog toga da nemoram nikog obavjestit gdje i kad idem, neko slobodno plutanje..i koliko uopce kosta najam brodice, ne jahte nego neke strade prdilice koja moze potegnut do brača.. znam puno pitanja ali tako je to kad se nekuzim u to ama bas nista
Evidentirano

...ne ostavljaj u prirodi ništa osim tragova svojih stopa...
Knife_maniac
Team Bushcraft

Offline Offline

Spol: Muški
Postova: 1474



« Odgovor #3 na: Veljaa 15, 2011, 10:45:50 »

Jel moze kakav dobar recept za spremanje morske djukele ? 
Nisam ga nikada jeo pa da zadovoljim znatizelju.
Evidentirano

damjan
RON HOOD

Offline Offline

Spol: Muški
Postova: 393



« Odgovor #4 na: Veljaa 15, 2011, 10:51:23 »

narezes morskog psa na šnite, dodaš luk, vegetu i to malo przis na laganoj vatri.. kad bude gotovo baciš jer nevalja ništa i narežeš kulena   
@ joza slobodno ovo pobrisi sto prije..nisam mogao odoljeti 
Evidentirano

...ne ostavljaj u prirodi ništa osim tragova svojih stopa...
Knife_maniac
Team Bushcraft

Offline Offline

Spol: Muški
Postova: 1474



« Odgovor #5 na: Veljaa 15, 2011, 11:22:30 »

Kod mene vise niti macak ni pas nece kulena i oni su ga se zasitili 
Evidentirano

stule
Team Bushcraft

Offline Offline

Spol: Muški
Postova: 3050



« Odgovor #6 na: Veljaa 15, 2011, 11:25:31 »

Momci, momci, morski pas na fete u brašno i u vruće ulje ili
ga slešati,malo maslinovoga ulja, petrsimule, luka i soli i papra.
Ili suvoga pasa izisti,Moderatore briši ovo  Konj
Evidentirano

Nikada neznas sto znas ,a znas sto neznas
Cho Oyu
Les Stroud

Offline Offline

Postova: 864



« Odgovor #7 na: Veljaa 16, 2011, 10:10:32 »

damjan,

plovidbena dozvola za brod je ekvivalent prometne dozvole za auto, i izdaje se pri prvoj registraciji. u nju se upisuje zona plovidbe (1,3, 6 milja od kopna, ili za međunarodne vode) koju određuje sluzbenik u luckoj kapetaniji koji pregleda brod, na temelju velicine broda, snage motora i maritimnih mogucnosti broda.
uz to moras poloziti i ispit za voditelja brodice, nesto kao vozacki ispit za auto. bez tih dokumenata si u prekrsaju i osim kazne bi te najvjerojatnije odmah odslepali do prve luke. takodjer ne smijes izaci iz dozvoljene zone plovidbe.
nisam siguran za gumenjak od 5 m sa pentom od 3-5 KS, ali mislim da bi sa tim dobio dozvolu do udaljenosti 1 milje od obale. tu se radi iskljucivo o sigurnosti osoba u brodu, jer more nije zajebancija. kad ti netko kaze da zamislis val od samo 1-1.5 metra, to ti u glavi ne izgleda nesto posebno, ali kad si na sred kanala, prica je sasvim drugacija pogotovo ako jos ima i vjetra.
ne treba se nikome javljati kad negdje ides, samo treba imati uredne papire i dozvole.

sto se tice gumenjaka, gumenjak sa gumenik dnom, nije bas sretno rjesenje za negdje dalje ici, posto se njegovo dno u cijelosti nalazi na povrsini mora koje je rijetko kad sasvim ravno. zbog toga je plovidba na njemu vrlo neugodna i nije za brzine preko 5-6 cvorova jer skace cim naleti na kakav val, pogotovo ako je gumenjak dug kakvih 5 metara. problem je i sto kad si s njim na valovima od 1 metra sto ce more previse zalijevati, a nema ni snage ni kobilice da probija val. imas gumenjake sa gumenoim dnom na napuhavanje, koji ima "nekakav" V, koji su malo bolji jer ipak nekako drze pravac i koliko toliko sijecu kroz val. najbolji od njih je Quicksilver 380 HD ili 420 HD. ipak najbolje je uzeti nesto od 5 metara sa plasticnim dnom, jer to vec sijece val i plovidba je puno udobnija i sigurnija, ali kako je to glisersko dno nema ga bas smisla voziti sa pentom od 5 KS, vec bi tu trebao imati barem 25 KS. sa necim takvim vec bez problema mozes obilaziti otoke.
racunaj i na to da gumenjak od 5 metara nije ni priblizno slican kakvoj brodici od 5 metara, jer u gumenjaku zbog konstrukcije i tubusa imas otprilike duplo manje mjesta.

deplasmanaca od 5 metara imas dosta koji se mogu naci polovni npr Adria 500 (od Metalplasta koja slovi za najbolju, i Remiaplast, nesto jeftinija), Nautika 500K deplasmanska verzija, Arta Vela, Ven501K....ima toga dosta... svejedno, skoro za iste novce mozes naci i kakvog Refula ili nesto slicno, a vremenom ce ti dosaditi prespora plovidba, i uvijek ces htjeti koji cvor vise...tako to ide. i ja sam mislio da mi nikad nece trebati vise od 5-6 cvorova brzine, ali jedva cekam nabavit motor od 40 KS. ogromna je razlika u plovidbi do Solte koja traje 2-2.5 sata ili 45 minuta, pogotovo kad se vracas nazad. kad tek krenes, sve ti je lijepo i zanimljivo, ali nazad budu dosadni valovi, a vec si umoran od sunca i kupanja... covjek uvijek u glavi zamsili idealiziranu sliku, ali more je rijetko kada mirno kao ulje. deplasmanci su sasvim dovoljni za otic 2-3 milje od lucice, ali 8-10 milja u jednom smjeru zna nakon nekon vremena postati tlaka. istina, uvijek ces dok plovis nesto marendati, popiti pivo, slusat muziku, vuci panulu za sobom, ali ako to radis par dana za redom, to te nekako umori...

kod iznajmljivanja je vazno da imas dozvolu za voditelja brodice inace ti je nece iznajmiti (i zbog tebe i zbog broda i zbog iznajmljivaca), a plovidbenu dozvolu dobijes uz brodicu. cijene za nesto takvo (gumenjak do 4 metra ili barka do 5 metara) bi bile 500-700 kn / dan. ako te jos nesto zanima, slobodno pitaj.

Evidentirano
Cho Oyu
Les Stroud

Offline Offline

Postova: 864



« Odgovor #8 na: Veljaa 16, 2011, 10:20:23 »

kao sto je rekao Stule, pohani morski pas ili na lešo. ja inace nevolim pohanu hranu pa ga samo isfrigam u tavi ili recimo na gradele. bitno je to napraviti "na naglo" jer se inace isuši i ne bude onako mekan. ako kupite komad morskog pasa na ribarnici, preporuka je malo ga potpiti u miljeku da izvuce vanka gorcinu. morski pas nema mokracni mjehur, njemu "mokraca" slobodnu ide kroz tkivo putem krvozilnog sistema, pa zna biti malo gorak.
ako kupite gotove smrznute filete od Leda (pakiranje 0,5/kg 30 kn) u bilo kojem supermarketu, ne treba ga potapati u mlijeku, samo ga bacite u tavu i gotov je nakon doslovno 5 minuta. uz njega malo salate i pomfrit, i meni je to odlican rucak. meso je bijelo, nema kostiju, mekano kao pamuk.
Evidentirano
Cho Oyu
Les Stroud

Offline Offline

Postova: 864



« Odgovor #9 na: Veljaa 16, 2011, 11:32:05 »

damjan,

jos mi je nesto palo na pamet... zasto ne bi za pocetak nabavio kakav gumenjak od 3.5 metra i pentu do 5 KS, spremio to u gepek ili na krov auta i autom obisao otoke, pa gdje ti se svidi bacis gumenjak u more i uzivas. gumenjak od 3.5 metara je taman toliki da ga jedna osoba moze vaditi i spustati u more.
pa ako ti se svidi i ne preraste u tlaku, slijedeci put pokusas nabaviti nesto vece. mali gumenjak i penta se uvijek mogu prodati po istoj cijeni po kojoj si ih i nabavio, a nema zahebancije sa pituravanjem, mozes ga odnijeti gdje god hoces.
dosta ljudi iz unutrasjnosti dolazi sa gumenjacima sa plasticnim dnom na trajlerima, spuste ga u more na kakvoj plazi i vozikaju se tjedan dana, pa lagano kuci. tu je jedini problem sta gumenjak od 5 metara sa plasticnim dnom iz meni nekih neobjasnjivih razloga kosta puno vise nego plasticna barka od 5 metara sa kabinom. 
ako nabavljas polovan gumenjak gledaj kupiti onaj koji je napravljen od hypalona. dosta informacija o gumenjacima mozes dobiti na forumu o podvodnom ribolovu Submania, jer oni skoro svi koriste gumenjake. 
Evidentirano
 Str: [1] 2 3
Ispis
Skoči na:  

Pokreće MySQL Pokreće PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Designed by Baran
Valjani XHTML 1.0! Valjani CSS!